Vorwerk Kobold
Porszívók egy másik kategóriából
kulisszatitkok a projektről
Érdekes volt ismét látni, ahogy összeérnek az élet szálai… Amikor megbízást kaptam a Vorwerk Magyarországtól, hogy készítsem el a weboldalukat, rájöttem, hogy hiszen anyukámnál épp egy ilyen készülék lapul a sarokban, és tűnteti el a macskák szőrét nap, mint nap.
Be kell valljam, korábban úgy voltam vele, hogy „már megint eladtak anyunak valamit”, amikor mesélte, hogy mi az új szerzeménye. De aztán láttam, hogy mire képes a szerkezet, és el kellett ismerjem, hogy egy olyan lakásba, ahol egyszerre van padlószőnyeg és macskák, bizony jó hasznát lehet venni. Persze, bármilyen más porszívónak is, de anyukám már nincs épp a topon egészségileg, és nagy könnyebbség neki, hogy nem kell folyton hajolgatni és erőből porszívózni.
Így alakult, hogy beleástam magam a Vorwerk világába…
Átadni a dizájnnal mindazt, amit a Vorwerk képvisel
Lévén egy olyan cégről van szó, aminek küldetése az otthonok tisztán tartása, egyértelműen adódik, hogy a weboldal szintén letisztult külsőt kell mutasson.
Ezen kívül adott volt a német anyacég által az arculat színe és elemei, ezeket tulajdonképp sok fehérrel és nagy terekkel ötvözve el is értük a kívánt hatást.
A nehezítés a rengeteg féle termék volt, ezek logikus egysége és bemutatása nem könnyű, de egy egységes struktúrát követve áttekinthetővé vált az oldal.
Technikai háttér, árkategória – ha hasonló weboldalt szeretnél
Az arculati elemek adottak voltak a német anyacég által, sőt, szigorúan be kellett tartani a szabályokat.
A sokféle termék és kiegészítő áttekinthető strukturálása okozta a legfőbb fejtörést, de az egyszerűsítés és az egységesítés segítségével most is megoldottuk a feladatot. 🙂
Fontos volt, hogy minél több csatornán (ami még a cég számára menedzselhető) legyenek jelen, hogy az embereket minél több helyről érhesse impulzus a készülékekkel kapcsolatban, így a weboldalra is befűztem a közösségi hírfolyamokat, bemutató videókat.
Díjak, tanúsítványok, garancia és tisztaságot sugárzó képek. Ezek adják a megnyerő és bizalmat keltő, letisztult megjelenést.
Az értékesítés webshopon keresztül és személyesen történik, így ezeket a lehetőségeket is bekötöttem az oldalba (a webshop egy külső szolgáltatónál van jelenleg).
Egy hasonlóan sok tartalommal bíró weboldalhoz jelenleg 1.450-1.650.000 Ft közötti értékkel kalkulálj (amiben nincs benne a tárhelyszolgáltató és a grafikai tervezés költsége, csak a weboldal elkészítése).
Az ügyfél dolga az volt, hogy elküldte nekem a szöveges és képes tartalmakat, a cég elképzeléseit és a kötelező elemeket is felvázolta, és válaszolt az időnként felmerülő kérdéseimre. Majd a végén 2-3 órát szántak rá a kollégák, hogy megtanulják az oldal használatát.
A végeredmény magáért beszél
Mondhatni kortalan dizájn született, olyan modern kinézet, amely éveken át trendinek számít a web világában. A munkatársak gond nélkül szerkesztik a tartalmakat, amikor szükségessé válik, és az anyacég is elégedett a magyarországi képviselettel.
Ha szeretnéd élőben is megnézni, kattints ide.