kulisszatitkok a projektről

IT vállalat weboldal nélkül?

IT vállalat, akinek nincs rendben a weboldala, pedig nagyjából bárki meg tudná oldani házon belül?! Nos, igen, itt ez volt a helyzet. Az elején egy kicsit derültem ugyan rajta, de aztán megértettem miért van ez így.

Először is tény, hogy ha valaki házon belül foglalkozik vele, akkor ő addig nem termelő munkát végez a cégnek, vagyis a munkadíja, ami egy ekkora vállalkozás esetében vélhetően a sokszorosa az enyémnek, kiesik a bevételi oldalról.

Másrészről bevallotta a főnök, hogy ők bizony nagyon jók az IT területén, de a hétköznapi, emberekhez szóló, mégis szakmai kommunikáció sajnos nem az erősségük. Annyira benne vannak a szakmában, hogy nem igazán tudnak azon kívül gondolkodni, és így nem tudnak szöveget írni nekem az oldalhoz.

Grafikus volt házon belül, így kaptam logót, dizájtervet és elképzelést, illetve eleve adottak voltak az arculati anyagok, amin nem szerettek volna változtatni.

Kicsit félve vágtak bele az egészbe, mert elmeséléseik szerint már több korábbi webessel sem sikerült végigcsinálni a projektet, valahogy mindegyik eltűnt félúton vagy nem találták meg a közös hangot.

Ez általában intő jel számomra, mert sok esetben nem a sok-sok webessel van a gond ilyenkor. De ahogy beszélgettünk, és próbáltam mögé látni a helyzetüknek, kiderült, hogy tényleg a kommunikációval van csupán gond, és egyszerűen nem tudtak megfelelni a webesek „küldj tartalmakat” elvárásaiknak, ebben viszont én elememben vagyok, így nem volt mitől félnem.

Feladataim a projektben

Így esetükben vállaltam a teljes szövegezés elkészítését az oldalon, amihez két alkalommal leültünk beszélgetni, és igyekeztem mindent kiszedni belőlük, amit csak hajlandóak voltak elárulni magukról, a cégről, a működésükről. 

 

Ezután jött természetesen a weboldal teljes kivitelezése a kapott grafikákat felhasználva, a struktúrát kreatívan megalkotva.

Az oldal célja

A fő cél az volt, hogy vonzóvá tegyem őket, mint munkahelyet is, és mint vállalatot egyaránt. Ehhez kellett megtudnom mindent róluk, mint cégről, és mint munkahelyről. 

A végeredmény meglepte őket, már csak azért is, mert egyáltalán elkészült. Nem számítottak rá, hogy megugrom ezt lécet, amin ismét jót derültem, bár kicsit szomorú is, hogy ilyen hozzáállás tud kialakulni tapasztalati alapon.

2025-ben milyen összeggel kalkulálhatsz egy hasonló weboldalért?

Jelenleg egy hasonló weboldal esetén 460-580e Ft környékén kalkulálhatsz, attól függően, mennyire sok a tartalom – mivel itt én írtam azt is ugye.

Ebben nincs benne a domain név és a tárhely költsége, sem grafikai anyagok készítése.

Oktatás átadáskor

Az átadás itt is oktatással zárult, ami nagyon érdekes volt, mert a rendszer két végét is át kellett adnom.

Hiszen az új álláslehetőségeket felvivő alkalmazott a látható felület kezelésére volt kíváncsi, míg a karbantartást házon belül intéző rendszergazdának a „back-end”, vagyis a háttér volt érdekes. A kommunikáció ugye… 🙂

A weboldal képekben